Actuele wachttijden

Hieronder vindt u de actuele (d.d. 17 november 2020) wachttijden tot intake. Er is geen wachttijd tussen intake en start behandeling.

  • Judith Heijmerink: er is momenteel een patiŽntenstop
  • Ruth Quadvlieg: er is momenteel een patiŽntenstop
  • Neline Kramer: er is momenteel een patiŽntenstop
  • Casper van den Burgh: er is momenteel een patiŽntenstop 
  • Karen Kleijbergen: er is momenteel een patiŽntenstop

Een patiŽntenstop betekent dat de wachttijd dusdanig lang is (meerdere maanden), dat er geen wachtlijst wordt gehanteerd. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door de zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de Treeknormen.)

Crisis-situatie

Soms kan het gebeuren dat gedrag dusdanig ontregeld is, dat er sprake is van een crisissituatie. Dan is er direct en doelmatig handelen vereist en dient u contact op te nemen met uw huisarts of buiten kantoortijden met de dienstdoende huisartsenpost. Is er sprake van acuut levensgevaar, dan belt u 112. Lees meer over crisissituaties op de website van GGZ Rivierduinen.

Waarneming

Wanneer we vakantie hebben, zullen we zorg dragen voor een passende overbrugging dan wel bereikbaarheid. Voor cliŽnten die in behandeling zijn, zullen we bespreken tot wie zij zich kunnen wenden.

Voor de specifieke afwezigheid per behandelaar, verwijzen we naar de persoonlijke pagina van betreffende therapeut.

copyright Psychotherapiepraktijken Leiden

2016